Sajtos roló, 2in1

 2010.08.28. 11:56

A nyaralás alatt isteni finom sajtos rolót ettem, és akkor meg is fogadtam, hogy ezt nekem is el kell készítenem. Hozzá kell tennem, hogy eddig még nem nagyon ettem olyan sajtos rolót, ami igazán ízlett volna, mert a krém soha sem volt az igazi. Az az igazság, hogy a sajátommal sem vagyok elégedett, mert a krém megintcsak nem lett számomra megfelelő. Mégis felteszem a receptet még a további kísérletezés előtt, mert a többieknek ízlett, elég hamar elfogyott ugyanis. De azért igyekszem megtalálni majd az igazi krémet. Másrészt azért 2in1, mert a kimaradt töltelékből kitaláltam valami nagyon szupert, amit majd a rolórecept végén osztok meg veletek!

Hozzávalók:

1 csomag kész leveles tészta (250 g)
kb. 40 dkg reszelt sajt
2 ek margarin
2 dl tej
1 ek liszt
3-4 tojássárgája
1 tk só (plusz valamennyi a kóstolás után, ez persze ízlésfüggő)
 

Amíg a tészta kiolvadt, elkészítettem a krémet. A tejet összekevertem a tojássárgákkal, majd elkezdtem forralni. Mikor már kezdett melegedni, hozzáadtam kb. 25-30 dkg reszelt sajtot, a lisztet és a sót. Ezt így addig főztem, míg be nem sűrűsödött. Amikor már levettem a tűzről, hozzáadtam a margarint is. Kész is volt a töltelék, már csak a rolókat kellett elkészíteni.

A kiolvadt levelestésztát nagyon vékonyra nyújtottam és kb. egy centis csíkokra vágtam, majd tojásfehérjével bekentem. Ezeket a csíkokat pedig bevajazott fakanalakra tekertem, mivel rolóformám egyelőre nincsen. De ez is tökéletes volt! Elég szorosan kell tekerni. Nekem egy csíkból kb. 10-15 cm-es roló jött ki. A feltekert fakanalakat egy sütőpapírral kibélelt tepsire tettem, és 10-15 perc alatt magas hőfokon megsütöttem. A rolókat nagyon könnyen le tudtam húzni a fakanálról! Ez után már csak a töltögetés volt hátra! A tölteléket nejlonzacskóba kanalaztam, kivágtam az egyik sarkát, és úgy nyomtam bele a rudakba. (Annyira nem voltam sikeres, mert kétszer is kiszakadt a zacsi...) A végén kicsit mindig kifolyt a töltelék, de ez azért kellett, hogy a reszelt sajt ráragadjon, mert ugye a rolók végeit reszelt sajtba kellett "mártogatni". Én ehhez használtam füstölt sajtot is, hogy kicsit különlegesebb legyen.

A rolók nagyon szépek lettek, igazi sajtosak, hiszen a töltelék szinte csak sajt. A családnak ízlett, mi kellene ennél több?!

De azért még látogassatok vissza ehhez a recepthez később is, mert tuti, hogy lesznek még töltelékvariációk!

 

És hogy mi a plusz?

A kimaradt tölteléket kirántottam. A hűtőből kivéve eléggé megszilárdult, jól lehetett formázni. Kis rudakat csináltam, amiket a rántott szelethez hasonlóan kirántottam! Mint a rántott sajt, csak különlegesebb! Így aztán semmi nem veszett kárba! Remélem, ti is kipróbáljátok! Sajnos nincs képem róla, mert nem gondoltam volna, hogy ennyire jól sikerült. De miután megettük, azt a tanácsot kaptam, hogy ezt is tegyem fel!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: sajt leveles tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr932254044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása