Kávés krémlikőr

 2010.12.30. 12:00

Na, ez már valóban ajándéknak készült. Anyukám kedvence a csokilikőr, illetve a kávés krémlikőr. Mivel a Nők Lapja Konyha karácsonyi számában pont benne volt a recept, kézenfekvő volt, hogy elkészítem.

Alaprecept: Nők Lapja Konyha 2010/december-2011/január

Hozzávalók:

2,5 dl whisky
2,5 dl tejszín
10 dkg cukor
1 tk instant kávé
3-4 db tört fahéj
1 cs vaníliás cukor vagy 1 rúd vanília


A cukrot néhány csepp vízzel felraktam a tűzre, és világos karamellt készítettem belőle. Ehhez hozzáöntöttem a tejszínt, beledobtam a fahéjat és a vaníliás cukrot majd addig főztem, míg a karamell újra el nem olvadt. Ekkor hozzáadtam a kávét is. Levettem a tűzről, és megvártam, hogy kihűljön. Amikor már teljesen kihűlt beleöntöttem a whiskyt. Legvégül leszűrtem az egészet és egy szép üvegbe töltöttem. Hideg helyen (hűtőben, kamrában) tároltam ajándékozásig, illetve fogyasztásig.

Nagy sikert aratott, azt mondták, olyan, mint amilyet a boltban is lehet kapni. Az egyetlen 'panasz' az volt, hogy kicsit erős. Szóval lehet, hogy 2 dl whisky is elegendő, ha nem akarod nagyon erősre készíteni. Egyébként pedig kb. 2 hétig tárolható. Hadd ne mondjam, nálunk nem tároltuk olyan sokáig..

Próbáljátok ki ti is!

Egészségetekre!

Adri

Címkék: ital

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr452548004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása