Ostoros rétes

 2011.06.04. 16:42

Azt ne kérdezzétek, hogy honnan a név, mert fogalmam sincs. A receptet még évezredekkel ezelőtt kaptuk kedves barátainktól. Ha akkor még esetleg volt magyarázat az elnevezésre, akkor az mára már a múlt homályába veszett. Mindenesetre egyfajta kakaós kalácsról van szó, azt hiszem, ez a legjobb definíció.

Hozzávalók:

60 dkg liszt
5 dkg élesztő
csipet só
2 ek étolaj
3 tojás sárgája
tej

1 kockamargarin
20 dkg porcukor
3 cs vaníliás cukor
3 ek kakaó
3 tojásfehérje

Az élesztőt kevés langyos tejben kis cukorral felfuttattam. Közben a lisztet összemorzsoltam a csipet sóval, az étolajjal, a tojások sárgájával. Amikor felfutott az élesztő, hozzáadtam a lisztes keverékhez. Ezekből lágy tésztát gyúrtam, közben még annyi tejet adtam hozzá, amennyit a liszt felvett. Körülbelül fél órát hagytam kelni. Mivel már meleg van, könnyen megkel, de télen nyilván több idő, és meleg helyre kell tenni.

Közben elkészítettem a tölteléket. A margarint felkockáztam, hozzáadtam a porcukrot és a vaníliás cukrot, majd krémet kevertem belőle. Ehhez hozzáadtam a kakaóport, majd eldolgoztam. Végül a csipet sóval felvert tojásfehérjét is hozzákevertem.

Majd a megkelt tésztát 6 cipóra osztottam. Mindegyiket tepsi nagyságúra nyújtottam. A hossza a lényeg, mert majd tekercset készítünk belőle, és fonni kell. A kinyújtott tésztára rákentem a krémet, majd feltekertem. 3-3 rúdból fonatot készítettem, és olajos tepsibe helyeztem. Végezetül pedig megkentem a tetjüket olajjal. Nagyjából 30 perc alatt megsült. Először magas lángon kezdtem, majd alacsonyon folytattam, hogy a közepe is átsülhessen.

Felszeletelve, porcukorral megszórva szoktuk tálalni.

Desszertnek, de akár főételnek is tökéletes egy kiadós leves mellé! Csak ajánlani tudom mindenkinek, remélem, kipróbáljátok! Ha nem fogy el azonnal, másnap reggelire egy bögre tejjel kihagyhatatlan!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: süti élesztő kelt tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr332956888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása