Képviselőfánk

 2011.08.02. 22:26

Gyakorlatilag megrendesélsre készült ez a süti. Még soha nem is gondoltam arra, hogy sütnöm kellene ilyet, hisz "olyan bonyolult". De mint tudjuk, a szerelem nagy úr, így hát ez is elkészült, ami nagyon is jó, mert most rájöttem, hogy egyáltalán nem olyan bonyolult, mint amilyennek kinéz!

Hozzávalók:

1,25 dl tej
1,25 dl víz
csipet só
15g cukor
110 g vaj
150 g liszt
5 tojás (közepes)

1 cs vaníliás pudingpor
4 dl tej
100 g cukor
5 dl tejszín

150 g cukor

A tejet, a vizet, a sót, a 15 g cukrot és a vajat egy lábasban addig főztem, amíg a vaj és a cukor el nem olvadt. Ekkor lassan hozzákevertem a lisztet, majd addig főztem, amíg a tészta be nem sűrűsödött és el nem vált a lábas oldalától. Ekkor áttettem a tésztát egy másik tálba, kicsit vártam, hogy hűljön, és egyenként hozzáadtam a tojásokat. Mindig csak egyet, azt jól elkevertem és utána jöhetett csak a következő. Az így elkészült tésztát én kanállal (lehet nyomózsák is) kiporcióztam egy sütőpapírral bevont tepsire. (Egyforma nagyságúak legyenek a kupacok, különben nem egyformán sülnek!) Először maximumon sütöttem addig, míg fel nem emelkedtek és világosbarnák nem lettek. Ekkor csökkentettem a hűmérsékletet, és újabb 5-10 percet sütöttem, hogy ne essenek össze, amikor kiveszem. (Az első kör igencsak összeesett, szóval ki kell tapasztalnod a saját sütőd, hogy mikor is jó!) Amikor készen lettek, egy rácsra szedtem őket, majd amikor kihűltek, levágtam a kalapjukat.

Közben megcsináltam a pudingot a szokásos módon (ahogy a papírján is van), azzal a különbséggel, hogy csak 4 dl tejet használtam, hogy sűrűbb legyen a végeredmény. A tejszínhabot is felvertem, így már készen állt minden a töltögetéshez.

Először 1-2 kanál pudingot tettem a fánk aljába, majd jött rá a tejszínhab, végül pedig a sisak. Kész is a képviselőfánk!

Ha karamellásra akarod a tetejét, akkor a következőket kell tenned: egy lábasban olvassz meg 150 g cukrot. Vigyázz, ne égjen meg (úgy, mint az enyém...), mert akkor keserű lesz! Ha ezt a megoldást választod, akkor mielőtt levágnád a fánkok tetejét, mártsd meg őket a karamellben és várd meg, míg megszilárdul, csak utána skalpolj!

Remélem, ti is úgy látjátok, hogy nem bonyolult a recept, és egyszer ti is kipróbáljátok!

Még egy hasznos tipp: abszolút nem alkalmas szállításra! Felismerhetetlenségig roncsolódik röpke 20 km-en.

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: süti tejszín

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr443121453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása