Citromtorta, angolosan

 2012.04.10. 11:11

Ezt a receptet a hajdani 11. évfolyamos (ma már 12.) angol csoportomnak ajánlom, akiktől a szakácskönyvet kaptam. Tehát az ő hozzájárulásuk nélkül ez a sütemény nem készülhetett volna el. Ráadásul maga a torta is az ő tiszteletükre készült, a név is innen, egyébként semmi köze az angolokhoz. Külön ajánlom Lillának, aki azóta is a receptet várja!

Alaprecept: Ünnepek és Hétköznapok c. Ernyei-Balaton szakácskönyv

Hozzávalók:

20 dkg liszt
10 dkg vaj
1 tojás
1 ek cukor
csipet só

3 citrom
4 egész tojás
3 tojássárgája
24 dkg porcukor
5 dkg olvasztott vaj

Senki ne lepődjön meg, ha ezzel a névvel és ezekkel a hozzávalókkal nem találja meg a receptet, mert pár dolgot megváltoztattam.

A lisztet összekevertem a cukorral és a csipet sóval, majd ebben elmorzsoltam a puha vajat. Végül pedig a tojással együtt tésztává gyúrtam. Körülbelül fél órára hűtőbe tettem pihenni. Az idő leteltével egy kisebb tortaformába nyújtottam a tésztát úgy, hogy kicsi széle is maradjon. Megszurkáltam fogpiszkálóval, majd elősütöttem magas hőfokon 10 percig.

Közben elkészítettem a tölteléket. A tojásokat a tojássárgákkal, a porcukorral és a vajjal kihabosítottam, majd belereszeltem a citromok héját, végül pedig belefacsartam a citromok levét is, ügyelve arra, hogy a magok ne menjenek bele. Eldolgoztam így is, hogy ne tömörüljön egy helyre a reszelt héj. Az így elkészült krémet ráöntöttem a közben elősütött tésztára. Vigyázni kell, hogy a forma jól zárjon, mert nekem kicsit kifolyt, mert magasabbra ért a krém a tésztánál és nem zárt jól a formám. Végül az eredeti recept szerinti 20 perc helyett 35-40 percig sütöttem lassú tűzön.

Ahogy a képen is látható, nem a gyönyörűségével hódított a torta (ha hódított), de ezt talán betudhatjuk annak, hogy először készítettem el. Ne várjunk arra, hogy a töltelék teljesen megszilárdul, mert puha marad, ráadásul szállítás közben jött ki belőle lé.

Szerintem jó íze lett, de erről inkább azoknak kellene nyilatkozni, akik elfogyasztották! Szóval hajrá, hajrá kommentelők!

Ti pedig készítsétek el, jó étvágyat hozzá!

Adri

Címkék: süti citrom

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr234375442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása