Túrós császármorzsa

 2010.05.10. 10:34

Igazából még soha sem készítettem sima császármorzsát sem, nemhogy túrósat. De ez annyira finomnak nézett ki, hogy nem hagyhattam ki. Az eredeti leírás nekem kicsit zagyva volt, így részben csak magamra számíthattam. De az eredmény jó lett, szóval talán nem rontottam el semmit.

Alaprecept: http://www.nlcafe.hu/gasztro/20100503/vacsoratippek_3_inycsiklandozo_turos_edesseg/

Hozzávalók:

25 dkg túró
3 tojás
10 dkg porcukor
13 dkg vaj
5 dl tej
csipet só
1 citrom reszelt héja
10 dkg liszt

Először is szétválasztottam a tojásokat, és a sárgáját kikevertem a cukorral, majd hozzáadtam 10 dkg puha vajat, amit így addig kevertem, amíg krém állagú nem lett. (Tehát nem voltak benne vajgöröngyök.) Ehhez hozzáadtam a szétnyomkodott túrót, a reszelt citromhéjat, jól összekevertem. Amikor ez kész lett, a lisztet és a csipet sót is hozzákevertem a masszához. Ehhez jöhetett a tej, majd pedig a keményre felvert tojásfehérje. Ekkor már óvatosan kell keverni, nehogy összeessen a hab. Az így elkészült tésztát eredetileg egy magasabb falú tepsibe kell tenni, amiben már előre felolvasztottuk a maradék 3 dkg vajat. Így kell betenni a sütőbe, és kevergetés mellett addig kell sütni, amíg morzsás állaga nem lesz.

Hát, nekem rengeteg sütés után se akart morzsás állaga lenni, sőt, a szélén elkezdett megégni. Ezért fogtam magam, és átöntöttem a félkész masszát egy serpenyőbe, és abban sütöttem tovább. Seperc alatt elkészült! Tehát inkább ajánlom a serpenyőt!

Én jelen esetben meggylekvárral kínáltam. Ha valaki nagyon édesszájú, akkor mehet rá porcukor is, de önmagában is elég édes lett. Nekem az íze a korábbi túrófánkra emlékeztetett. Még jó, hogy az is ízlett!

Sok szerencsét hozzá, és ha van valakinek sima császármorzsa receptje, az kommentben vagy e-mail-ben igazán elküldhetné!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: süti túró

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr301987883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása