Ha gyors, finom és olcsó sütire vágytok, ajánlom figyelmetekbe ezt a francia finomságot. Én egy számomra fontos esemény alkalmából sütöttem meg: a hétvégén ünnepeltük a szüleim 25. házassági évfordulóját.

Hozzávalók:
16 dkg liszt
fél csomag sütőpor
12 dkg cukor
2 dl natúr joghurt
12 dkg vaj
1 citrom reszelt héja
1 tojás
25 dkg magozott meggy


Az eredeti recept a Nők Lapja Konyha májusi számából való, ezt én kicsit módosítottam - cseresznye helyett meggyet tettem bele. De ahogy  a receptben is olvasható, bármilyen gyümölccsel helyettesíthető a cseresznye - most, az eperszezon kezdetén, az is mehet bele bátran.
Először kimértem a lisztet és összekevertem a sütőporral, majd lereszeltem a citrom héját. Ezután kimértem a cukrot is, beleütöttem a tojást és robotgéppel kevertem. Ehhez jött a feldarabolt vaj, majd a reszelt citromhéj és a joghurt. Én addig kevertem, míg habos nem lett, és a cukor teljesen el nem olvadt. Ehhez hozzáadtam a lisztet és egy evőkanállal óvatosan elvertem. A masszát egy nagy tortaformába tettem, aminek az aljára előzőleg szilikonos sütőpapírt helyeztem. A masszába ezután belenyomkodtuk húgommal a meggyeket, a formát egy alumínium tepsibe tettük, és úgy ment a sütőbe. 5 percig sült 2-es fokozaton, majd még 20 percig 1-esen, de ez sütőtől függően változhat. A lényeg, hogy a teteje aranybarna legyen, a belseje meg átsüljön (fogpiszkáló-próba!!).

Az eredménnyel elégedett vagyok, nekem nagyon ízlett, bár igaza van apának: lehet, hogy elég lett volna a fél citrom héja. Na de majd legközelebb :)

Címkék: meggy gyümölcs süti gyors

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr362008334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cookaholics 2010.05.17. 08:46:59

Nekem nagyon ízlett, hogy ilyen fincsi citromos volt, úgyhogy én nem csökkenteném le az adagot. Erőteljes volt a citrom íze, mégse nyomta el a többit.
Adri

cookaholics 2010.09.16. 11:48:29

Megsütöttem újra, fél citrom héjával. Azt hiszem, így a tökéletes :)
És rájöttem, hogy robotgép sem kell hozzá, csak valamivel hosszabb ideig kell kevergetni. Ha a vaj kicsit (tényleg csak kicsit!) darabos marad, az sem a világvége, a sütés végére nem látszik :)
helgu
süti beállítások módosítása