Az a megtiszteltetés ért minket ezen a héten, hogy meghívást kaptunk egykori kollégiumunk (ahol egyébként elindítottuk eme csodát) főzőversenyére mint zsűritagok. Mondanom sem kell, nagy izgalommal készültünk erre a szuper eseményre, és semmiképpen sem akartunk üres kézzel menni! Ennek eredménye lett ez a torta.

Alapötlet: Nők Lapja Konyha 2010/9

Hozzávalók:

13 dkg olvasztott vaj
3 dkg kakaópor
15 dkg liszt
1 dl meleg víz
4 dkg cukor
1 csomag sütőpor
2 csomag vaníliás cukor
3 ek tejföl
1 tojás
barack vagy barackbefőtt ízlés szerint
2 dl tejszín
10 dkg étcsoki
3 ek cukor

Első lépésként összekevertem az olvasztott vajat, a meleg vizet és a kakaóport. Tényleg legyen olvadt a vaj, különben nehéz lesz csomómentesíteni a löttyöt! Ehhez hozzáöntöttem a liszttel elkevert sütőport, vaníliás cukrot és a 4 dkg cukrot. Jól elkevertem, majd hozzáadtam a tojást és a tejfölt is. Összedolgoztam a masszát és végül egy kivajazott, kilisztezett tortaformába öntöttem. A barackot felszeleteltem és ízlés szerint belenyomkodtam a tésztába. Annyit és úgy tegyetek bele, ahogy nektek tetszik! Ez tényleg attól függ, mennyire akarod barackosra a tortát. Ezután mehetett be az előmelegített sütőbe, ahol magas hőfokon 15 percig sütöttem, majd alacsony hőfokon újabb 25 percig hagytam sülni.

Közben a tejszínt egy lábasba öntöttem, hozzáadtam a 3 ek cukrot és beletördeltem a csokit. Addig főztem, amíg el nem olvadt a csoki és be nem sűrűsödött a massza. Amikor megsült a tortám, ezzel a masszával öntöttem le, és hagytam, hogy megdermedjen. Mivel 180 km-t kellett utaztatnom a sütit, hogy elérjen a gazdájához, én úgy öntöttem le, hogy nem vettem le a tortaforma oldalát. Viszont ha otthonra készítjük, akkor lehet, hogy szebb, ha levesszük, és hagyjuk a csokit lefolyni a torta oldalán.

Nem nagyon tudok, akarok nyilatkozni a torta ízéről, ezt meghagynám a kedves nyerteseknek, hátha kommentelnek is! Mellesleg csak egy kis szeletet ettem belőle. (Ami nekem nagyon ízlett!)

Igazából bármilyen gyümölcsöt tehetünk bele, az eredeti recept körtével írja. Valamiért nem lett szerintem az igazi, nem emelkedett meg olyan szépen. Ennek az is lehet az oka, hogy még meleg volt a torta, amikor ráöntöttem a csokit, ekkor esett kicsit össze. Szóval inkább várjatok a kihűlésig, nekem sajnos nem volt időm erre.

Remélem, kipróbáljátok, nagyon egyszerű édesség, és az íze is megéri!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: gyümölcs süti torta csoki

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr942458239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chuckie 2010.11.25. 00:32:24

..hm...:)
a kép és recept magáért beszél - jó lenne mindenhéten egy ilyen zsűri.. :D
köszi h itt voltatok:)
süti beállítások módosítása