Vargabéles

 2011.08.07. 13:29

Hozzávalók:
15 dkg cérnametélt
25 dkg túró
3 db tojás
3 dkg mazsola
4 réteslap
fél citrom reszelt héja
fél cs. vaníliás cukor
7,5 dkg porcukor
1 dl tejföl
2,5 dkg vaj
olaj
 
 
A tésztát sós-olajos vízben 2 perc alatt kifőztem, leszűrtem és elkevertem a vajjal. Ezután a tojásokat szétválasztottam – egy sárgáját külön tettem, mert a sütés előtt az került a tetejére. A 2 tojás sárgáját elkevertem a porcukorral és a vaníliás cukorral, hozzáadtam a reszelt citromhéjat és a mazsolát. Egy másik tálban villával szétnyomkodtam a túrót a tejföllel, majd ezt is elkevertem a tojásos-cukros vaníliás-citromillatú masszával. A tojás fehérjét habbá vertem és óvatosan hozzáadtam a már túrós keverékhez. Ezzel majdnem kész is a töltelék, már csak az időközben kihűlt tésztát kellett hozzáadni. A sütőt begyújtottam, és jött a tepsi. Olaj – réteslap – olaj – réteslap, ezen elegyengettem a túrós-tésztás tölteléket, majd újabb réteg réteslap – olaj – réteslap, aminek a tetejét megkentem tojássárgájával. Az én sütőmben közepes lángon (sajnos nem tudom, hogy az hány fok) 40 percig sütöttem. Kár, hogy nincs senki perpill, aki igazolná, de szerintem nagyon jó lett, porcukorral megszórtam és anya idei eperlekvárjával ettem. Hmmm… Próbáljátok ki :)
 
helgu :o)

Címkék: süti tojás túró tészta rétes

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr473131507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása