December óta vagyok a Nők Lapja Konyha előfizetője, és azóta igyekszem minél több receptet elkészíteni belőle. Ezért ha van valami itthon, aminek el kellene fogynia, az első az, hogy fellapozom az eddigi számokat, és megkeresem, hogy melyik megfelelő. Így esett ez majd egy hete is, amikor rájöttünk, hogy a túrónak igencsak itt az ideje. Hát kiválasztottam a sült túrógombócot!

A recept forrása: Nők Lapja Konyha 2010/2

Hozzávalók:

25 dkg túró
7 dkg liszt
5 dkg cukor
1 tojás
2 tk sütőpor
5 dkg étcsoki apróra vágva
reszelt narancshéj
olaj a sütéshez
porcukor a tálaláshoz

Mivel az összes túrónak el kellett fogynia, én dupla adagot csináltam. Meg ráadásul az eredeti adag elég kevésnek tűnt. Tehát az összes hozzávalót összekevertem, nem tettem bele annyi csokit, mint amennyit írt, csak a felét, mert elégnek tűnt, és a végeredmény is azt mutatta, hogy bőven elég volt a fele csoki. Egy egész narancs héját reszeltem bele, de szerintem abból is lehetett volna kevesebb, mert így túl erőteljes volt a narancs íze. Persze ez már igencsak ízlés kérdése. Szóval az összekeverés után pihentettem fél órát a hűtőben, hogy jól összeérjen. Ezután olajban kell kisütni. Ha azt akarjuk, hogy aranyos kis gömbök legyenek, és ne fasírtok, mint az enyém, akkor sok olajban süssük, hogy ne essen össze. Én mindig spórolok az olajjal, így hiába kezdtek el dagadni a gombócok, mihelyt megfordítottam őket, összeestek. Persze ízileg nagyon finom volt, csak esztétikailag nem nyújtott nagy élményt. És ami azt illeti, túl olajos lett, még így is, pedig ráadásul papírtörlőre szedtem ki, ami elvileg jól kiszippantja az olajat. Ennek pedig az lett az eredménye, hogy nagyon tömény lett, viszont nem lehet megállni kettőnél, tovább eteti magát. Szóval garantált gyomorfájás.

Majd elfelejtettem! Vaníliás porcukorral nagyon finom, és bár lekvárral nem próbáltam még, úgy is izgalmas lehet!

Mindezzel együtt mindenkinek ajánlom, mert tényleg finom, és valószínűleg gyakorlattal egyre jobb és jobb lesz mind formában, mind olajosságban!

Szóval hajrá, próbáljátok ki!

Adri

Címkék: süti túró csoki narancs

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr751874614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása