Vaníliás-barackos kuglóf

 2010.05.20. 09:36

Mióta beszereztem a kuglóf formát, mindig ott motoszkál a fejemben, hogy újabb és újabb változatot próbáljak ki. Szerencsére a Nők Lapja Konyha egyik száma ebben nagy segítségemre volt. (Most egyébként a honlapon is fent vannak: http://www.nlcafe.hu/gasztro/20100520/az_5_legjobb_kuglof_uzsonnara/)

Alaprecept: Nők Lapja Konyha 2010/3

Hozzávalók:

50 dkg liszt
csipet só
2 dkg puha vaj
1 citrom reszelt héja
4 evőkanál cukor
2 tojássárgája
2,5 dl tej
3 dkg élesztő


30-40 dkg barackkonzerv cikkekre vágva
1 csomag vaníliás pudingpor
4 dl tej
2-3 evőkanál cukor

A 2,5 dl tejet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot, majd belemorzsoltam az élesztőt. Így hagytam néhány percig, hogy felfusson. Közben a vajat elmorzsoltam a lisztben, hozzáadtam a csipet sót és a 2 tojássárgáját. Ehhez jöhetett a felfuttatott élesztő. Szép tésztát gyúrtam, amit 20-25 percig kelesztettem langyos helyen. Közben felapróztam a barackot, és elkészítettem a tejből, a cukorból és a pudingporból a pudingot. Amikor megkelt a tészta, téglalap alakúra nyújtottam, olyan hosszúra, hogy majd a formát körbeérje. Megkentem a pudinggal, rászórtam a barackot, majd pedig a szélesebb oldalánál kezdve feltekertem a tésztát. Így tettem bele a kivajazott és belisztezett formába, majd pedig úgyis hagytam megkelni a tésztát ismét olyan 20 percig. Azután pedig előmelegített sütőben, alacsony hőfokon sütöttem kb. 1 órát. Fogpiszkáló próbával lehet ellenőrizni, hogy a belseje is megsült-e. Cikkekre szeletelve tálaltam végül.

Ugyanolyan finom volt, mint a legutóbbi. Tökéletes reggelire (még másnap is!), ebédre, uzsonnára vagy akár vacsorára is. Szóval gyakorlatilag bármikor megfelel, amikor csak péksüti jellegű ételre vágyunk! Egyébként jobb, ha megvárjuk, míg kihűl, mert akkor a puding is megszilárdul, és nemcsak sokkal szebb lesz, de nem esik szét a szelet!

Remélem kipróbáljátok, és örömötöket lelitek benne!

Adri

Címkék: gyümölcs süti kuglóf kelt tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr162017329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása