Szülinapi citromtorta

 2010.07.05. 21:34

Szülinapokkor mindig nagy dilemma, hogy milyen legyen a torta. Én kísérletező vagyok, a család többi tagja pedig inkább menne biztosra, főleg, hogy akadnak valogatósak is a családban. Ezért ebben az évben felajánlottam, hogy válasszanak ők tortát, én pedig megsütöm magamnak, amilyet szeretnék. Így született meg az eddigi legfinomabb és legszebb süteményem. Legalábbis számomra.

Az ötletet egy másik blogon találtam, némi változtatást pedig a szokásos módon eszközöltem.

Alaprecept: http://www.desszert.eu/tejszines_citromtorta

Hozzávalók:

2 x 2 tojás
2 x 2 ek cukor
2 x 2 ek liszt
2 x 1 késhegynyi sütőpor

1 nagy doboz tejföl (én kis zsírtartalmút használtam)
5 dl tejszín
1 cs habfixáló
120 g cukor
1 cs vaníliás cukor
2 nagy citrom + 1-2 a díszítéshez
15 g zselatin

Azért írtam ilyen furcsán a tészta hozzávalóit, mert 2 lapot sütöttem külön-külön. A tojásokat szétválasztottam, a cukrot a sárgájával habosra kevertem, a fehérjét pedig egy csipet sóval kemény habbá vertem. Végül a sárgáját és a habot összekevertem, majd hozzáadtam a lisztet és a sütőport is. A masszát kivajazott és kilisztezett tortaformába öntöttem és 10-15 perc alatt megsütöttem. (Ne nyitogassuk a sütő ajtaját, mert összeesik a piskóta.)

Amikor kész lett a 2 piskótalap, elkészítettem a krémet. A tejfölt, a 2 citrom reszelt héját és levét összekevertem, majd hozzádtam a cukrot és a vaníliás cukrot. Jól el kell keverni, hogy homogén legyen, elkeveredjen rendesen a tejföl a citromlével, és persze a cukornak is el kell olvadnia. Ekkor kb. 1/2 dl vízet a mikróban megmelegítettem és felolvasztottam benne a zselatint. Amikor kihűlt, beleöntöttem a tejfölös keverékbe, majd jól elkevertem. Végül pedig a tejszínt a habfixálóval kemény habbá vertem. Kb. a 3/4-ét hozzáadtam a tejfölös masszához és  jól eldolgoztam. Ekkor az egyik piskótalapot visszaraktam a tortaformába, majd a töltelék felét rákentem, erre pedig jöhetett a második piskótalap, majd pedig a maradék töltelék. Így beraktam a tortát a hűtőbe olyan 3-4 órára. Az idő letelte után kivettem, és leszedtem róla a tortaforma oldalát. A kész torta oldalát és tetejét is bekentem a megmaradt 1/4 tejszínhabbal, majd pedig citromkarikákkal díszítettem. Így a torta további egy éjszakát pihent a tálalásig, hogy az ízek jól összeérjenek.

A torta nem aratott akkora sikert a rokonság körében, mint gondoltam, de ennek ellenére szerintem eddig ez lett az egyik legjobban sikerült süteményem. Az íze a citromfagyira hasonlított, és isteni volt a nagy forróságban!

Egyébként biztos még különlegesebb lenne, ha más könnyed gyümölcsöt is raknék bele, mondjuk a piskótákra egy kis barackot... Majd legközelebb kipróbálom, és jelentem az eredményt!

Remélem, hogy ti is kipróbáljátok majd a nyár során!

Adri

Címkék: süti torta citrom piskóta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr262131893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cookaholics 2010.07.13. 12:22:45

Húúúha! :) Naggyon jól néz ki! :)
Nem is értem a többieket...
Kezdőknek és időhiányban szenvedőknek egy ötlet: fogjunk egy szép nagy tálat, amibe rétegezzük bele az elkészített krémet, citromot és egy csomag babapiskótát - így nem kell sütögetni külön. Mire a hűtőben kellőképp lehűl, a babapiskóta is megpuhul.

cookaholics 2010.07.13. 12:23:55

@cookaholics: ja, természetesen Helgu voltam :)

cookaholics 2010.07.13. 22:51:48

@cookaholics: Oké, végül nagyon dicsérték anyuék, szóval mégiscsak ízlett.
Amúgy az eredeti receptben babpiskótával volt, de azért így mégiscsak érdekesebb. :) Főleg, ha valaki új robotgépet kapott szülinapjára. :)
Adri

chuckie 2010.07.16. 00:34:02

ISTEN ÉLTESSEN!! - és legalább minden hónapban egyszer tarts szülinapot - MAGADNAK!! :D

cookaholics 2010.07.18. 07:38:51

@chuckie: Nagyon szépen köszönöm! :) Oké, majd kerítek minden hónapban egy napot! ;)
süti beállítások módosítása