Elfuserált gesztenyés süti

 2010.08.15. 22:44

Hogy miért is elfuserált? Nem kell aggódni, nem az íze miatt. Azzal nem volt semmi gond. Viszont eredetileg nem ilyennek kellett volna lennie. A csoki helyett finom tejszínhabnak kellett volna lennie a tetején, de sajnos minden próbálkozásom ellenére ez nem jött össze. Nem lehetett felverni a habot. Ne kérdezzétek, hogy miért! Kettő dobozzal is próbálkoztam, és egyik sem működött... Így született a csokis változat. Érdekessége, hogy a pillanat szülte a receptet. Íme!

Hozzávalók:

4 tojás
4 ek cukor
4 ek liszt
1 ek kakaópor
csipet só
1 cs vaníliás cukor


250 g gesztenyemassza
1 cs vaníliás puding
3 ek cukor
1 tk liszt
4 dl tej
kb. 50 g étcsoki
1 tk margarin

A tészta klasszikus piskóta. A tojásokat szétválasztottam. A sárgáját a 4 ek cukorral és vaníliás cukorral habosra kevertem. Felvertem a fehérjét a csipet sóval, majd összedolgoztam a kihabosított sárgákkal. Legvégül a lisztet és a kakaóport kevertem a masszába. Az így elkészült tésztát sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöttem és előmelegített sütőben, közepes lángon kb. 15 perc alatt megsütöttem.

Közben elkészítettem a gesztenyés krémet. A pudingot hagyományos módon készítettem el, annyi különbséggel, hogy fél liter tej helyett csak négyet használtam, illetve a porhoz kevertem 1 tk lisztet. Mindezt azért, hogy a krém majd elég masszív legyen, ne pedig folyós. Amikor a puding ilyen módon elkészült, a gesztenyemasszát is beledolgoztam. Csomómentesnek kell lennie, különben furcsa lesz a krém. Én ezt robotgéppel értem el. A krémet pedig végül rákentem a kihűlt piskótatésztára. Az utolsó fázis a tejszínhab felverése lenne, illetve annak felkenése a krém tetejére. Mivel azonban nekem ez nem jött össze, improvizálnom kellett. Az étcsokit és a margarint gőz fölött megolvasztottam, utána pedig ezzel a krémmel öntöttem le a süti tetejét. Végül hűtőbe tettem, hogy a csoki megszilárduljon és szelhető legyen a finomság.

Nem egy különleges édesség, de jó, ha ebéd után valami édesre vágyunk. Finom, erőteljes íze lett a gesztenyétől, maga a puding nem nagyon volt érezhető. Úgy gondolom, a tejszínhabbal különlegesebb lett volna, talán még finomabb is, de nem tudhatom, amíg ki nem próbáltam. Majd legközelebb! Mert mindenképpen lesz legközelebb!

Vagy próbáljátok ki, és írjátok meg az eredményt!

Adri

Címkék: süti gesztenye piskóta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr342224365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása