Meggyes-pudingos torta

 2010.12.05. 14:38

Nagyon gyors, egyszerű, de szerintem finom édességről van szó. Azoknak ajánlom, akik szeretik a meggy savanykás ízét! Na és persze azoknak, akik gyorsan szeretnének valamit összedobni, de mégis le akarják nyűgözni a vendégeket vagy a családot!

Hozzávalók:

4 tojás
4 ek cukor
1 cs vaníliás cukor
1 csipet só
4 ek liszt

2 cs vaníliás puding
5-6 ek cukor
5-6 ek magozott meggy
2 dl tej

A négy tojás sárgáját és fehérjét szétválasztottam. 2-2 kanál cukrot raktam hozzájuk, majd a fehérjékhez még egy csipet sót, és végül kemény habbá vertem. Ezután a sárgáját is jól kihabosítottam a cukorral, majd hozzákevertem a habhoz. Az így kapott masszához hozzáadtam a lisztet és jól elkevertem. Ezt a tésztát egy kivajazott és kilisztezett tortaformába öntöttem és magas hőfokon 15-20 percig sütöttem. (Gyakorlatilag klasszikus piskótát készítettem!)

Miközben sült a tészta, elkészítettem a krémeket. Először is összeturmixoltam a meggyet a tejjel és 3 kanál cukorral. Az így kapott turmixot lábasba öntöttem és hozzáadtam az egyik pudingport, így főztem, amíg be nem sűrűsödött. A másik pudingot a tasakon leírtak szerint készítettem el.

Amikor elkészült a piskótalap, megvártam, hogy kihűljön, majd ráöntöttem a meggyes pudingot. Figyelni kell arra, hogy a puding ne szilárduljon meg, még legyen folyékony, amikor rátesszük a tésztára. Majd egy kicsit vártam, és amikor már nagyjából megdermedt a meggyes réteg, ráöntöttem a vaníliás pudingot és azt is elegyengedtem. Pihentettem a tortát, amíg ki nem hűlt és meg nem dermedt. Ekkor csokit reszeltem a tetejére. De bármilyen más díszítés is megfelel!

Nem aratott osztatlan sikert, elsősorban a meggy miatt, mert volt, aki szerint savanyú lett. Nekem egyáltalán nem volt savanyú, sőt! Úgyhogy azt hiszem, ez ízlés kérdése. Ha szeretitek ezt az ízvilágot, akkor próbáljátok ki mindenképpen!

Jó étvágyat hozzá!

Adri

Címkék: meggy gyümölcs süti torta piskóta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr602494559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása