Funkytime!

 2012.01.30. 22:09

Íme életem első saját készítésű fánkja! Legalább is, ami a hagyományos fánkot illeti, hiszen a blogon már más recept is található. Hirtelen felindulásból elkövetett sütés volt ez, csak hogy valamivel megkoronázzuk az egész hétvégi fiesztát!

A receptet különösen ajánlom Lindának, remélem, kapunk kóstolót, legalább képben!

Hozzávalók:

50 dkg liszt
4 dkg élesztő
2 dl tej
6 dkg porcukor
5 dkg vaj
4 tojássárgája
1 citrom
1 cs vaníliás cukor
1 csipet só

A fánk készítése egyáltalán nem bonyolult, amíg el nem jutunk a sütéshez, ott kezdődnek a bajok!

Először is meglangyosítottam a tejet, elkevertem benne a porcukrot, és belemorzsoltam az élesztőt. Amíg ez felfutott, elkevertem a többi hozzávalót. A liszthez adtam a csipet sót, a vajat, amit megolvasztottam, a tojássárgákat, valamint a citrom héját is belereszeltem. Legvégül tésztát gyúrtam a felfuttatott élesztő hozzáadásával. Az így elkészült puha tésztát meleg helyen hagytam kelni, körülbelül egy órát. Ezután lisztezett nyújtódeszkán ujjnyi vastagságúra nyújtottam, majd egy nagyobb pohárral pogácsákat szaggattam belőle. Letakartam egy konyharuhával és hagytam kicsit dagadni őket.

Ekkor jöhetett a sütés. Olajat melegítettem (nem túl sokat, mert próbáltam spórolni vele). Vigyázni kell, hogy se túl forró, se túl langyos ne legyen. Ha forró, gyorsan megbarnul (megég) és nyers marad a belseje, ha túl langyos, lassan sül és magába szívja az összes olajat. Aranybarnára kell sütni a fánkok mindkét oldalát. Az olajból kéztörlőre raktam őket.

Két verziót készítettem. Voltak a pufik, amiket megtöltöttem csoki pudinggal. Tulajdonképpen a tortadíszítővel nyomtam bele egy kis lyukon a pudingot a fánkok belsejébe. A másik a hagyományos változat volt. Ezeknek a közepére mélyedést csináltam még a sütés előtt, és a mélyedéses oldalát sütöttem először.

Sajnos nekem így elsőre nem ment olyan jól az olaj hőmérsékletének eltalálása, így (a képen is lehet látni) néhány fánkocska kicsit túlzottan megpirult. Szerencsére egyik sem maradt nyers, és nem sültek ehetetlenre sem. Ízre pedig igazán olyan, mint a nagymamám fánkjaié! Tehát röviden: ronda és finom! Még kísérletezem vele, remélem egyszer tökéletes lesz. Lehet, hogy kevésbé kellene spórolni az olaj mennyiségével, és akkor egyszerűbben menne!

Remélem, kipróbáljátok (főleg Te, Linda!), és elláttok a tanácsaitokkal, hogyan oldhatom meg a hőmérséklet problémáját!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: süti fánk kelt tészta liszt

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr913978325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása