Házi vanília fagyi

 2013.05.07. 21:10

IMG_1957.JPG Ezt a receptet még tavaly nyáron készítettem el, de valahogy elfeledkeztem róla. De újra eljött a fagyiszezon. A tapasztalatom azt bizonyítja, hogy nem vagyok egyedül azzal, hogy mihelyt elkezdődik a jó idő, kinyitnak a fagyizók, nem tudok ellenállni a csábításnak, vennem kell néhány gombóccal. Biztosan mindenkinek megvan a kedvenc helye, amire esküszik, amit semmi pénzért nem cserélne le, utazni is hajlandó érte! Így van ez velem is, de talán ezért is nagy a kísértés, hogy megalkossam a saját legfinomabb fagyimat.


Hozzávalók:

0,5 l tej
2,5 dl tejszín
1 cs vaníliás cukor
vanília aroma
5 tojás sárgája
120 g porcukor


A porcukrot, a vaníliás cukrot és az ízlés szerint hozzáadott aromát habosra kevertem a tojássárgákkal, majd a tejet is hozzáadtam, és jól összedolgoztam. Lassú tűzön elkezdtem főzni, figyelve arra, hogy a tojások nehogy kicsapódjanak! Mikor besűrűsödött a krém (mint a puding), levettem a tűzről, és időnként megkevergetve hagytam, hogy kihűljön. Közben felvertem a tejszínhabot, amit végül a kihűlt vaníliakrémhez kevertem. Az így elkészült masszát fagyálló tálba tettem és beraktam a fagyasztóba, hogy megszilárduljon.

El is készült! Természetesen az lenne a tökéletes, ha igazi vaníliát használnánk, de őszintén szólva, mindig sajnálom kiadni a pénzt arra az icipici vaníliarúdra. Minden esetre így is nagyon finom lett! "Öntetként" hígítatlan meggyszörppel locsoltam meg.

Szerintem fantasztikusan finom lett, még akkor is, ha azért a kedvenc fagyizómmal nem veheti még fel a versenyt!

Próbáljátok ki ti is, kísérletezzetek!

Adri

Címkék: tej tojás fagyi tejszín

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr405287020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása