"Csupacsoki" keksz

 2010.04.21. 22:20

Gondoltam, milyen jó dolog lenne, ha nekünk is, mint a filmekben, lenne egy kekszes dobozunk, amiben mindig lenne valami finom harapnivaló. Ugyanis családunk jellemzője az "édesszájúság", ezért sosem árt, ha van otthon valami finom. Ehhez kapóra jött a Nők Lapja Konyha új száma.

Recept: Nők Lapja Konyha 2010/4

 

Hozzávalók:

20 dkg finomliszt
5 dkg kakaópor
1 csomag sütőpor
20 dkg margarin
25 dkg cukor
2 egész tojás
1 tojássárgája
10 dkg étcsoki apróra vágva
10 dkg fehércsoki apróra vágva

Változtatásaim: Én csak étcsokit raktam bele, természetesen 20 dkg-ot, és a cukrot is kicsit visszább vettem, csak 20 dkg-ot tettem bele, de így is elég édes lett!

Tehát összekevertem a lisztet, a kakóport, a sütőport és a felaprított csokit. A cukrot a tojásokkal habosra kevertem, majd hozzáadtam a kicsit puha margarint és így is tovább habosítottam. Eleinte nagyon fura lett az állaga, úgy nézett ki, mintha abból aztán soha nem lenne homogén krém. De kitartó kevergetés után megfelelő állagú lett. Ekkor kevertem hozzá a lisztes részt. Elég kemény lett a tészta, nagyon nehéz volt kevergetni, sokkal puhábbra számítottam. Miután ez sikerült, kicsi halmokat raktam a sötőpapírral kibélelt tepsibe. Legyen köztük elég távolság, mert kicsit szétterülnek a halmok! Majd pedig 170 °-os (a recept szerint...nekem normál sütőm van, így nem tudom, hány fokos volt..) sütőben 20-25 perc alatt készre sütöttem. Amikor kész lett, egy rácsra szedtem ki, és megvártam, hogy jól kihüljenek a kekszecskéim. Ezután tehettem is bele a kekszes dobozunkba! Ne aggódjunk, ha kicsit keménynek találjuk őket, hiszen a kekszek lényege, hogy folyamatosan megpuhulnak!

Vigyázzunk, hogy ne legyen nagyon nagy hőfokon a sütő, mert könnyen megég az alja! Inkább lassabban, az a tuti biztos!

Szerintem nagyon finom lett! Nem tudom, otthon van-e még belőle, de a koliban már az első nap elfogyott. Szóval talán ezt nevezhetjük garanciának!

Sok szerencsét vele, töltsétek meg ti is a kekszes dobozotokat!

Adri

Címkék: süti csoki keksz

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr741941285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cookaholics 2010.04.21. 22:55:37

A garancialevél Helgutól:
Tényleg nagyon finom! Nagyon-nagyon csokis :) Kell ennél több?
Én talán kisebb halmokat tennék a tepsibe, de csak azért, hogy ha sok kis apró keksz van, tovább is tart... Bár mondjuk, lehet, hogy ezt már nem tudnám garantálni, csak egy ötlet :)
Kicsit sajnálom, hogy nem érhette meg a teljesen megpuhult állagot, de ahogy a mondás is tartja: amit ma megehetsz, ne halaszd holnapra! :)

Ceptor 2010.04.22. 08:13:06

De én ebből miért nem kaptaaaaaam?????

cookaholics 2010.04.22. 08:34:41

@Ceptor: Ha nagyon sietsz haza, akkor még találhatsz a dobozban! :)
Adri

cookaholics 2010.04.23. 15:36:01

Hát, tényleg van még itthon, majdnem az egész dobozzal. Anyunak nem ízlett (nem baj, nekem több marad). Viszont nem is puhult meg. Nem értem.... Ki érti?
süti beállítások módosítása