Házi készítésű gyros

 2010.05.13. 09:46

Először is köszönetet kell mondanom egy kedves olvasónknak, aki volt olyan kedves, és elküldte a pita receptjét. Bár kár, hogy nem kommentben tette meg, de azért így is nagyon hálás vagyok érte!

Az adag, amiről írni fogok, nem éppen egy családnyi mennyiség. 6 pita lett, meg talán annyi hús, ami bőségesen, még húsimádókat számítva is elég. Kezdjünk is hozzá!

Hozzávalók:

A pitához:
20 dkg liszt
1 dkg élesztő
1 dl langyos víz
1 tk cukor
1/2 ek étolaj
1 tk só
A töltelékhez:
kb. 50 dkg csirkemell
gyros fűszerkeverék
kevés olaj a sütéshez
káposzta lereszelve
uborka
fél doboz tejföl
fél doboz kefir
1 gerezd fokhagyma
1 szál újhagyma
1-2 szem paradicsom

A pitánál azért ilyen minik az adagok, mert én csak a feléből csináltam annak, ami az eredeti receptben volt.

Tehát a langyos vizet elkevertem a cukorral és belemorzsoltam az élesztőt, majd felfuttattam azt. Addig a lisztet elkevertem a sóval, beleöntöttem az olajat, majd pedig a felfuttatott élesztőt. Így tésztává gyúrtam, amit 1 órán át kelesztettem. (Szerintem kevesebb idő is lehet, de nekem közben más elfoglaltságom volt.) Amikor megkelt, 6 egyenlő gombócra osztottam szét, és úgy is kelesztettem, miközben elkészítettem a belevalókat.

A húst csíkokra vágtam, legyenek jó vékonyak, az enyémek túl vastagra sikeredtek. Ezt jól befűszereztem a fűszerkeverékkel, és állni hagytam addig, amíg a zöldségeket és a szószt is megcsináltam. Lereszeltem a káposztát, az uborka negyedét a sajtreszelős részen (ez megy majd a szószba), a többit pedig a nagyobb lyukú reszelőn. A hagymát is kis karikára vágtam, majd a fokhagymát is lereszeltem, ugyanis nincs olyan fokhagymanyomóm. A paradicsomot is szeletekre vágtam volna, ha lett volna, de mivel nem volt, az enyémbe nem került, de nektek ajánlom, azért írtam bele! Ezután a tejfölt, a kefírt, a fokhagymát és az apróra reszelt uborkát jól összekevertem. Isteni finom salátaöntet, nem csak gyroshoz! Amikor ez elkészült, a kis tésztagombócokat kinyújtottam olyan fél cm-esekre. Igyekeztem, hogy minél nagyobbak legyenek, nem hallgattam az utasításra, miszerint ne legyen túl vékony, mert akkor majd később szétszakad. (De egyébként szerencsém volt, mert nem szakadt szét!) És előmelegített sütőben a tészták mindkét oldalát megsütöttem. Közben pedig nekiláttam a húsnak is, hogy még minden melegen legyen fogyasztható. A húst egyszerűen egy serpenyőben megsütöttem: szép puhának kell lenni, és hagyni kell, hogy kicsit piruljon is, hogy legyen színe. Amikor mindez elkészült, jöhetett a töltögetés. Én először káposztát tettem a pitába, majd a húst, szószt, újra zöldségeket, majd megint szószt. Aki erősen szereti, az a szószba tehet Erős Pistát, és akkor az is meg van oldva.

És akkor a tanácsok! Hát, lehet, hogy a pitát normál adagból kellett volna csinálnom, mert elég kicsik lettek, és nem is puffadtak meg rendesen a sütőben, így volt olyan, amit nem tudtunk megtölteni, hanem pizzaszerűen rápakoltuk a tölteléket. Ezzel azt hiszem, kísérleteznem kell még. Viszont ízre teljesen olyan, mint a gyrososokban, szóval isteni jó! Tényleg köszönet ismeretlen olvasó! (Remélem, erre már tényleg érkezni fog komment!)

Nyilván nem lett teljesen olyan íze, mint a gyorséttermekben, a húst ugyanis nem lehet pont olyan ízűre készíteni, még a speciális fűszerrel sem. De szerintem így is finom és laktató lett!

Várom a meglátásokat, tanácsokat, hogy szépen lassan minél tökéletesebb legyen a recept!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: csirke hús zöldség kelt tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr471999257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása