Paradicsomleves

 2010.05.22. 20:46

Második kedvenc levesem a paradicsomleves! Imádom, sosem elég belőle, akár egész nap, egész héten eléldegélnék vele. Most a kollégium fedele alatt készítettem el, és majdnem ugyanolyan finom lett, mint otthon. A különbség csupán az összetevő: bolti paradicsompüréből nem ugyanolyan, mint otthoni, eredeti paradicsomléből. Na de nézzük a receptet!

Hozzávalók:

500 g paradicsompüré
2-2,5 bögre víz
kevés olaj
1 ek liszt
1 kisebb hagyma
só és cukor ízlés szerint
tészta/rizs

A kevés olajon megpirítottam a lisztet (szép aranybarnának kell lennie), majd ráöntöttem a paradicsomszószt és a vizet. Ekkor kicsit megsóztam. Amint felforrt, beledobtam a hagymát. Én egészben szoktam, mert nem szeretem, ha úszkálnak benne a hagymadarabok. Egyébként jelen esetben újhagymát használtam, és abból is csak a zöld részét. Így forraltam kb. negyed órát. Ekkor jöhetett bele a tészta, aminek természetesen betűtésztának kell lennie (ugye emlékeztek a menzakosztra?!). De mivel a koliban nem vagyunk ilyenekre felkészülve, tészta helyett én most rizst használtam, egy olyan csapott marékkal. A fakanállal tudjuk mérni, hogy mennyi kell: kicsit megkavargatjuk, és úgy láthatjuk, hogy elég lesz-e a tészta/rizs. Ezután természetesen addig főztem, amíg a rizs meg nem puhult. Ekkor jöhetett az ízesítés. A cukrot és a sót én mindig ízlés szerint rakom bele, szóval csak saccolni tudok. Cukorból olyan 3-4 csapott ek ment bele, sóból meg 3-4 csipet. Folyamatosan kóstolgatni kell, és akkor jó, amikor olyan íze lesz, amilyet szeretsz! Tudom, viccesen hangzik, de mindenkinek van kedvenc paradicsomlevese, és csak akkor lesz olyan, ha az ízesítés megfelelő, azt pedig mindenkinek magának kell éreznie! Na tehát a cukrozás-sózás után még főztem 1-2 percig, utána elzártam a gázt, (ja, rezsót!) és hagytam állni negyed órát. Utána pedig önmagában tálaltam. (Magamnak...)

Meg kell mondjam, nagyon finom lett, annak ellenére is, hogy nem itthoni paradicsomból készült. Érdemes egyébként kipróbálni, mert lehet, hogy a menzait nem szeretted, de ezt meg igen.

Amúgy ez két embernek elég, ha mindketten nagyon szeretitek, és többször is szedtek. Ha annyira nem, akkor három ember is jóllakhat belőle.

Jó étvágyat hozzá!

Adri

Címkék: leves gyors paradicsom ebéd kolikonyha

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr332023732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cookaholics 2010.05.23. 11:32:06

Nem tudom, láttam-e már valaha ebből a szögből ezt a tálkát és eddig nem tűnt volna fel, de naaagyooon cuuukiii :))
Mellesleg sajna lemaradtam erről a levesről, pedig az Adriék féle paradicsomlevesnek nincs párja!
süti beállítások módosítása