Az utóbbi időben többször ettem besameles csirkét, és mindig annyira ízlett, hogy eldöntöttem, én is fogok ilyet készíteni. Szerencsére nagyon egyszerű, gyorsan elkészíthető ez a mártás. A kurkumás rizs pedig félig újítás, félig tv-s recept. De lássuk!

Hozzávalók:

1 egész csirkemellfilé
4-5 rózsa brokkoli
7 dkg sajt (ízlés szerint változhat)
3 ek liszt
2 ek vaj
5 dl leveslé (tej is lehet)
só, bors, koriander

2 csésze rizs (aszerint változik, hogy hány személyre főzünk)
2-3 ek olaj
só, bors, mustármag, rozmaring, kurkuma
1-2 szál zellerlevél
1 citrom

Először a csirke: vékony szeletekre vágtam a csirkemellet, és 1-2 percre forró olajba tettem, hogy kicsit átsüljön. Utána egy tepsit béleltem ki velük. Sóztam, borsoztam őket, és ráhelyeztem a brokkolikat. Közben elkészítettem a mártást. A vajat felmelegítettem, beletettem a lisztet, majd miután a liszt aranybarnává vált, ráöntöttem fokozatosan a forró leveslét. Ezt is sóztam, borsoztam, illetve egy kávéskanál koriandert is tettem bele. Így főztem, amíg jól be nem sűrűsödött a mártás. Akkor belereszeltem a sajt felét, és megvártam, hogy elolvadjon. Ezután ezt az egészet ráöntöttem a csirkére. A többi sajtot ráreszeltem, elsősorban a brokkolikra. Így mehetett be a sütőbe körülbelül 20-25 percre, míg mind a brokkoli, mind a csirke puha nem lett, illetve a sajt aranybarna nem lett a tetején.

Közben elkészítettem a rizst. A rizst megpirítottam kevés olajon, majd puhára főztem. Ekkor a 2-3 kanál olajon megpirítottam a vékonyra vágott citrom héját (krumplihámozóval meghámoztam a citromot, és úgy raktam bele a héjat.), a mustármagot és a többi fűszert. Ehhez hozzáöntöttem a kész rizst, hozzáadtam a finomra vágott zellerlevelet és a fél citrom levét. Lefedtem és hagytam összeérni 10-15 percig.

A rizsben a citrom nem sikerült jól, pedig azt néztem ki a tévéből. Nekem keserű lett maga a héj, így kicsit kellemetlen volt, amikor az ember szájába került. Ezért azt hiszem, ezt legközelebb kihagyom. Viszont a citrom leve különlegessé tette, érezhető volt a citrom aromája. Annak ajánlom ezt, aki szereti a különleges, elsősörban az indiai ízeket. A kurkuma nagyon erőteljes benne, de a zellerlevél is karakteres ízt adott neki. Kell még vele kísérletezni, de megéri.

Jó étvágyat az ebédhez!

Adri

Címkék: csirke hús zöldség köret sajt mártás rizs ebéd

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr332117955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MF.Johanna 2010.06.29. 20:07:34

Szia Adri,
még hetekkel ezelőtt, a pszicholingvisztika órán mondtam egy cukrásztanonc-blogos oldalt, most küldöm a címét:
cukraszsutik.blog.hu/
És ne haragudj, hogy eddig tartott...:-)
További jó blogolást:
Hanna

cookaholics 2010.06.30. 08:52:46

Azt hiszem, ezt nagyon eltaláltad, Adri! :) Szerintem isteni volt!!!(és mi lett volna, ha nincs benne brokkoli?!..) A rizs nekem teljesen hozta az indiai feelinget :) Magában is megállta volna a helyét, de a hús tökéletesen kiegészítette. Én a citromhéjra azt hittem, hogy narancs, és nekem egyáltalán nem volt keserű, sőt...
h.
süti beállítások módosítása