Sült túrótorta

 2011.01.21. 20:31

Habár általában a túrós receptjeim azzal kezdődnek, hogy rég megvan a túró, és csinálni kellene már valamit belőle, ebben az esetben ez nem így van. Pont azért vettem a túrót, hogy ezt elkészítsem. Különleges alkalom nincs, maximum az, hogy örömeteket leljétek benne! Íme!

Hozzávalók:

220 g liszt
140 g vaj
20 g kakaópor
70 g cukor
1 tojás

250 g túró
150 g tejföl vagy kefír
100 g cukor
1 cs vaníliás cukor
3 tojás
50 g vaj
25 g liszt

Először a tésztát készítettem el: a lisztet elkevertem a kakaóporral és a cukorral, utána a puha vajat elmorzsoltam benne, végül pedig belekevertem az egy tojást és tésztává gyúrtam. Ekkor tortaformányi méretűvé nyújtottam (ahogy a képen is látszik, kicsit fentebb ér, hogy pereme is legyen) és kivajazott, kilisztezett tortaformába tettem. Így pihentettem hideg helyen, amíg elkészítettem a krémet.

Ehhez a túrót szétnyomkodtam a vajjal, majd belekevertem a tejfölt, a vaníliás cukrot és a cukrot. Jól eldolgoztam, és ekkor adtam hozzá a 3 tojást. Így ís addig kevergettem, míg teljesen homogén masszát nem kaptam. Ekkor jöhetett hozzá a liszt, majd teljesen csomómentesre kevertem a tölteléket. Végül ráöntöttem a tésztára (amit előtte kicsit megszúrkáltam fogpiszkálóval) és lassú tűzön kb. 1 órán keresztül sütöttem.

Nagyon finom lett, kicsit olyan íze lett, mind a stíriai metéltnek, ha ismeritek. Együltőnkben elfogyott a fele, csak azért nem az egész, mert este volt, és másnapra is akartunk hagyni. Még különlegesebbé lehet tenni, ha gyümölcsöt is tesztek a túróba vagy a tetejére. Ha rendszeres olvasó vagy, tudod, hogy nálunk van, aki nem szereti, ha gyümölcs van a sütiben. Ezért nem próbáltam még ki úgy. De remélem, ti igen, és majd megírjátok az eredményt!

És persze az is jelent valamit, hogy ez még a nagyon finnyás bátyámnak is ízlett!

Jó étvágyat hozzá!

Adri

Címkék: süti torta túró

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr362603675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chuckie 2011.05.04. 21:26:42

..hűű...ilyet akarok sütni: most! na de majd 7végén :)

cookaholics 2011.05.09. 17:24:42

na és elkészült végül a süti? :)
süti beállítások módosítása