Egyszerű csokitorta

 2012.02.04. 22:36

Hozzávalók:
4 tojás
4 ek cukor
4 ek liszt
sütőpor
2 ek kakaó
csipet só

2 dl tej
fél cs. puding
2 ek cukor
2 ek narancslé

tortabevonó
vaj


 

Szülinapi csupacsoki tortát készítettem, a receptet több másikból „gyúrtam össze”. A tészta egy egyszerű piskóta volt, amihez a tojás sárgáját kikevertem a cukorral, a fehérjét pedig felvertem és a kettőt óvatosan elkevertem. Ehhez adtam a sütőporos-kakaós lisztet és egy 20 centis tortaformába öntöttem (amit természetesen kivajaztam, kiliszteztem és az aljára szilikonos sütőpapírt is tettem – első használat volt). A piskóta kb. 25 perc alatt megsült, majd elkészítettem a tölteléket, egy egyszerű pudingot, annyi változtatással, hogy fél csomag pudingport használtam és csak 2 dl tejet, hogy sűrűbb legyen és tettem hozzá egy kis narancslevet (frissen facsart). A piskótát félbevágtam miután kihűlt, az alsó felére ráöntöttem a pudingot, elegyengettem, és rátettem a tetejét. Ezután jött a dolog művészi része, és hát ugye a művészetben az egyedi az értékes, ezért ne aggódjatok, ha a csokizás nem lesz tökéletes. Gőz felett vajjal megolvasztottam egy tortabevonót (sajnos nem tudom, hogy pontosan mennyi vajat használtam, mert addig tettem hozzá, amíg nem lett elég folyós a csoki). Próbáltam szépen elegyengetni a csokit a tortán, és mielőtt megkötött, rátettem a gyertyákat. Nem akarom dicsérni, de finom lett. :) Inkább dicsérje a szülinapos kommentben :P

Tipp: a képen látható gyertyával vigyázzatok, extra gyorsan leég, és fújás közben szanaszét csöpög a faggyú :)

helgu

Címkék: tojás torta csoki narancs piskóta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr764066659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása