Kókusztekercs

 2012.07.02. 12:13

IMG_1908.JPGAz egyik kedvenc sütim, ami sokhoz hasonlóan sosem lesz olyan, amilyet a cukrászdában lehet venni. Most azonban végre sikerült megközelítenem, így tökéletesen elégedett vagyok az eredménnyel. Íme a recept!

Hozzávalók:

40 dkg darált háztartási keksz
20 dkg porcukor
3-4 ek kakaópor
kb. 2 dl tej

10 dkg margarin
kb. 70 dkg porcukor
kókuszreszelék
2 tk baracklekvár

A darált kekszet elkevertem a kakaóval és a porcukorral, majd hozzáöntöttem a tejet és összedolgoztam. Igazából annyi tej kell hozzá, hogy jól összeálljon a keksz, ne morzsolódjon, ne essen szét a nyújtásnál. Elég puhának kell lennie!

A margarint habosra kevertem a porcukorral. A cukor is csak körülbelüli érték, mert attól függ, ki mennyire szereti édesen. Az enyém nem lett annyira édes, mert én úgy jobban szeretem (ellentétben egyes családtagjaimmal). Gyakorlatilag kóstolgattam, és annyi cukrot tettem bele, amennyinél már finom lett. A kókuszreszelék is hasonlóan működött, ízlés szerinti mennyiség került bele. Legutoljára pedig a baracklekvárt kevertem a krémhez.

Végül megfelelő vastagságúra nyújtottam a kekszes "tésztát" úgy, hogy fóliát tettem alá is és a tetejére is. A felső fóliát levettem, majd megkentem a krémmel és feltekertem. A fólia segítségével tekertem jó szorosra, de azért úgy, hogy a krém ne folyjon ki belőle. Végül meghempergettem az így kapott hurkát kókuszreszelékben, visszacsomagoltam a fóliába, és betettem a hűtőbe keményedni. Ujjnyi vastagságúra vágva tálaltam!

Szerintem isteni finom lett! A cukorral tényleg érdemes játszani, mert nálunk van olyan, akinek ez nem elég édes így. Ki kell tapasztalni a saját szájízetek szerint! Persze sok dologgal fel is lehet turbózni, például meggyel! Sok szerencsét hozzá!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: gyors keksz kókusz lekvár margarin

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr354623662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása