Csokipudingos charlotte

 2010.06.28. 18:07

A cukrászdákban mindig olyan szépen mosolyognak rám a charlotte-szeletek, de ennél mélyebbé még nem vált a kapcsolatunk, mindig mást választottam. Most azonban elérkezettnek éreztem az időt, hogy ha nem is a cukiban, de otthon komolyra forduljon a kapcsolatunk.

Hozzávalók:

4 tojás
5 dkg cukor
9 dkg liszt

1 csomag csokis pudingpor
4 dl tej
2-3 ek cukor
2 dl tejszín
habfixáló
 

A tojásból klasszikus módon piskótát készítettem: szétválasztottam a tojásokat, a fehérjét a cukorral kemény habbá vertem, hozzákevertem a sárgáját is, majd pedig óvatosan a lisztet is. Az így kapott masszának a feléből fél centi vastag téglalapot öntöttem egy sütőpapírral kibélelt tepsibe, és megsütöttem. Vigyázni kell, hogy ne száradjon ki, mert akkor eltörik, amikor feltekerjük. A massza másik felét szintén megsütjük, de annak kör alakúnak kell lennie, mert az lesz majd a tálon a 'kupak'. Tehát olyan nagyságú legyen, mint amilyen a tál, amibe majd belerakjuk a tortát. Miközben sült a tészta, elkészítettem a tölteléket. A pudingot a szokásos módon megfőztem (1 dl-rel kevesebb tejjel, mint ahogy a papírján van, hogy sűrűbb legyen). A puding felével megkentem a téglalap alakú piskótát, majd feltekertem és kis csigákra szeleteltem. Ezekkel a csigákkal raktam ki az alufólival kibélelt tálat. Erre jöhetett rá a maradék puding, legvégül pedig a keményre vert tejszínhab. Utolsó fázisként pedig lezártam a tortát a kör alakú piskótával. Így mehetett be az egész a hűtőbe, olyan 2-3 órára. Minél tovább van bent, annál szilárdabb lesz!

Mivel nem használtam sok cukrot egyik összetevőhöz sem, nem lett csömör az eredmény. Látványos és nagyon finom! Csak a piskótának kell jól sikerülnie (ami nekem nem szokott...), és akkor minden szuper lesz!

Remélem, többszöri elkészítésre szebb lesz, mint az első.

Jó étvágyat hozzá!

Adri

Címkék: süti torta csoki piskóta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr32116573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cookaholics 2010.06.30. 08:52:46

Azt hiszem, ez egy tipikus nekünk való süti... nagyon finom volt! A piskóta a megszokott és már-már elvárt Adri-féle vékonyságú és PUHA (ilyenre nekem sose sikerül), a tekercselést pedig bárki megirigyelhetné. A csokipuding meg az egyik favorit. A kettő együtt: "van még belőle?" :)
h.
süti beállítások módosítása