Nehogy azt higgyétek, hogy eltűntünk! Egyszerűen csak kánikula van, fürdőruha szezon, és itthon nem örülnek, ha sütök-főzök, mert nem akarnak elhízni. De azért néha enni is kell, így született ez a nagyon egyszerű, mégis mennyei finomság.

Hozzávalók:

1/2 kg filézett csirkemell
1 doboz tejföl
10-20 dkg császárszalonna
20 dkg sajt
2 közepes paradicsom
1/2 erős paprika
só, majoranna
1-2 ek olaj
2 gerezd fokhagyma

kb. 20 szem újkrumpli

A húst vékony szeletekre vágtam, kicsit kiklopfoltam, majd megsóztam mindkét oldalát. A paradicsomot elnyolcadoltam, a császárszalonnát és a sajtot felszeleteltem. Ezután felgöngyöltem a szeleteket: mindegyikbe tettem egy szelet sajtot, egy szelet szalonnát és egy gerezd paradicsomot. Az így elkészült tekercseket szorosan egymás mellé tettem egy tepsibe, majd meglocsoltam kevés olajjal és szépen megszórtam őket majorannával. (Bármilyen fűszerrel lehet pótolni vagy kiegészíteni.) Letakarva kb. 15-20 percig pároltam a sütőben. Közben a tejfölt elkevertem a vékony szeletekre vágott erőspaprikával, és leöntöttem vele a húst, erre pedig a vékony szeletekre vágott fokhagymát szórtam. Így sütöttem kb. 20-25 percig. Az utolsó néhány percben ráreszeltem a maradék sajtot, hogy legyen ideje megpirulni.

Miközben a husi sült, megpucoltam a krumplit, nagy szeletekre vágtam (a kisebbeket félbe, a nagyobbakat negyedekre). Sós vízben megfőztem, majd pedig mikor már majdnem teljesen megfőtt, leöntöttem róla a vizet, és forró olajba öntöttem és kb. 5 percig sütöttem. Végül lecsöpögtettem, és tálalhattam is.

A hús nekem isteni finom volt, jó, hogy nem fűszereztem túl, hanem mindennek lehetett érezni a természetes ízét, nagyon jól harmonizáltak. A krumpli nagyon jó puha lett, viszont a külseje ropogós lett a sütéstől. Nagyon jól kiegészítette egymást a szaftos hús és a sültkrumpli.

Próbáljátok ki! Nagyon finom és laktató!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: csirke krumpli hús sajt ebéd

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr612150205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása