Sajtos-szezámmagos rúd

 2010.07.30. 19:40

Hozzávalók:
1 kg liszt
25 dkg margarin
3 tojás
1 tejföl
2 kanál zsír
2,5 dkg élesztő
kevés tej, cukor
sajt
szezámmag
 
Nagy kedvenc a ropogtatnivalók között a sajtos rúd. A receptben megadott mennyiségből jó nagy adagot kapunk, de ha vendégeket várunk, garantált, hogy hamarabb elfogy, mint gondolnánk. A képen látható sajtosban mindkettőnk keze benne van Adrival, én gyúrtam, ő pedig szorgos kuktaként a kezem alá dolgozott az előkészületeknél, a sajtozásnál, a tepsibe rakásnál.
Kimértem a lisztet (2:8 arányban a rétes és a finom liszt – mert már túl finom néha a finomliszt), elmorzsoltam a vajjal, majd összegyúrtam a tejföllel, 2 tojással, a 2 evőkanál zsírral és a langyos-cukros tejben felfuttatott élesztővel. Ne felejtsük el az ízlés szerinti sózást, 3 kiskanállal nyugodtan mehet bele. Finomabb, de kicsit drágább, ha reszelt sajtot is gyúrunk a tésztához. Mikor összeállt, a gyúrótáblán lefedve fél órát pihentettem, majd kinyújtottam és meghajtottam. Újabb fél óra pihentetés után kb. egy centisre nyújtottam a tésztát. Adri szépen kis rudakra vagdosta, bekentük egy felvert tojással, megszórtuk reszelt sajttal, illetve ahová nem jutott sajt, ott szezámmaggal. Szilikonos sütőpapírral bélelt tepsiben 10-15 percig sütöttük. Érdemes két tepsivel dolgozni, mert ez a mennyiség ötszörre sült ki. A reszelt sajtot én kicsit megliszteztem, hogy ne ragadjon össze, és egy kis pirospaprikát adtam hozzá, hogy szép színe legyen. A tésztából lehet pogácsát, sajtos perecet is csinálni, ki mit szeret.
Adri, ha valamit kihagytam, jelezz :o)
 
Helgu

 

Címkék: süti sajt

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr162187781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása