Íme megint egy recept sztárfotó nélkül. Arra jöttem rá, hogy a húsokról nem lehet olyan jó képeket készíteni, mint a sütikről... De remélem, elégedettek lesztek így is! Ma lehetőséget kaptam megint arra, hogy én készítsem az ebédet, még a fincsi csülök is az én kegyeimre lett bízva. Az eredmény pedig tökéletes lett, megnyaltuk utána mind a 10 (több 10) ujjunkat! Ami pedig a krumplifőzeléket illeti, hagyományos módon készítettem, szóval sokaknak ez lehet, hogy nem lesz újdonság, de mindig akadnak olyanok, akik most kezdik a szakmát!

Hozzávalók:

kb. 1 kg sertéscsülök
só, bors, mustár
1-2 dl olaj
1 kk majoranna
1 kk oregánó
1 kk kakukkfű
csipet koriander
fél kk curry
4-5 gerezd fokhagyma
1 közepes vöröshagyma

kb. 10 közepes krumpli
1 gerezd fokhagyma
3-4 babérlevél

4-5 fakanál tejföl
4-5 fakanál liszt
 

A húst már előző este bepácoltam. Ennek köszönhetően puhább lesz, könnyebb sütni, illetve jobban összeérnek az ízek, a hús jobban átveszi a fűszerek zamatát. Először is a pácoláshoz egy olyan tál kell, aminek van teteje, amivel majd lezárod, amikor együtt van minden. Így tudnak csak az ízek összeérni. Tehát az olajba belekevertem minden fűszert, majd jól összekevertem. A húst megsóztam (az olajba nem tettem sót), bekentem mustárral, kb. 1 ek-nyit használtam. Majd pedig ráöntöttem az olajas pácot. Jól összeforgattam benne a húst, majd rászeleteltem a fokhagymát és a hagymát. Nem kell vékonyra, mert akkor nem ég szét a sütésnél, hanem az is fogyasztható marad! Ezek után pedig lezártam az edényt, és jól összeráztam a húst a páccal. Egész éjszaka így állt.

Másnap fogtam egy kisebb, de magas oldalú tepsit és belehelyeztem a húst, majd ráöntöttem a páclét is. Lefedtem és lassú tűzön addig sütöttem, amíg annyira meg nem puhult, hogy késsel megszúrva a kés könnyedén belecsúszik, illetve könnyedén ki is jön. Ez kb. 90-100 percet vett igénybe. Ekkor levettem róla a fedőt és magas lángon addig sütöttem, amíg szépen meg nem pirult. Kb. 20 perc volt. És kész is lett a finom husi!

A krumplifőzelékhez megpucoltam a krumplit, kis kockákra vágtam és feltettem főzni sós vízben (éppenhogy ellepje a víz a krumplit), a babérlevéllel. Amikor a krumpli megfőtt (amikor késsel könnyedén szétvágható a krumpli), elkészítettem a habarást. A tejfölt és a lisztet csomómentesre kevertem. Ehhez öntöttem kb. egy merőkanálnyit a krumpli levéből. Ezzel szintén összekevertem, majd újra egy merőkanálnyit adtam hozzá a krumpli levéből. Ezt a folyamatot addig ismételgettem, amíg majdnem annyira híg nem lett a habarás, mint a krumpli leve. Ekkor hozzáöntöttem a krumplihoz és így főztem még 20-25 percig. Ekkor még sóztam rajta egy kicsit, de ez mindenkinek a saját ízlése! És kész is a krumplifőzelék!

Igazából tényleg nagyon finom lett! Omlós lett a hús, pedig nagyon féltem, hogy majd rágós marad és elrontok egy kiló finomságot! De minden tökéletes lett. Szaftos is maradt kicsit, de nem is volt csupa zsír! Még a testvérem is megdicsérte, pedig ő aztán nem szokott elhalmozni ilyen megjegyzésekkel! Egyébként lehet pikánsabbá tenni, például chillivel vagy rendes erőspaprikával. Mivel én lusta voltam kimenni a kertbe erőspaprikáért, nem vagdostam rá. Viszont egy kis részre raktam őrölt chillit (nem az egészre, mert nálunk nem szereti mindenki az erőset), és nagyon finom lett! Még pikánsabb! A krumplifőzelék meg ugye krumplifőzelék. Nem mintha nem lehetne elrontani, én már csak tudom (megtanultam általa, hogy bizonyos receptek esetén nem lehet csak úgy cserélgetni a hozzávalókat..). De ez jó krémes lett, olyan igazi, hadd ne mondjam tökéletes főzelék!

Remélem, a húst kipróbáljátok, illetve ha még krumplifőzelék-szüzek vagytok, akkor segítettem a kezdetekben!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: krumpli hús köret főzelék ebéd

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr322266597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chuckie 2010.10.09. 11:18:46

..sztárfotó v nem: nagyon étvágygerjesztő!! - már érzem az illatát a husinak... :)
süti beállítások módosítása