Csülökpörkölt húsimádóknak

 2011.03.05. 09:23

Nálunk nem telik el úgy ünnep, hogy ne lenne valamilyen pörkölt az asztalon. Ezeket azonban általában a család férfi tagjai készítik. Most viszont lehetőséget kaptam, hogy én is kipróbáljam a tudásomat, hacsak egy átlagos szombati napon is. Íme az eredmény!

Hozzávalók:

1 db kisebb sertéscsülök
4 fej nagy vöröshagyma
só, bors, paprika
pörköltkrém
1 db tévépaprika
1-2 fakanál sertészsír
víz

Első lépésként kicsontoztam a húst. Gyakorlatilag kivágtam belőle, ahogy csak tudtam. (Ilyet se sokat csináltam még életemben, ez is a férfiak dolga!) Ezután közepes méretűre kockáztam a húst! Véletlenül se vágjuk le róla, és dobjuk el a zsíros, bőrös részt, mert az lesz a pörkölt legfinomabb része! Ekkor megpucoltam a hagymákat és apróra vágtam. Egy lábasba beletettem a zsírt (zsír legyen, mert jobban kihozza az ízeket, mint az olaj!) és a hagymát, majd megdinszteltem a hagymát. Ami ugye azt jelenti, hogy üvegesre pároltam. Hozzáadtam a húst, átpirítottam kicsit. Elvileg enged levet a hús, és ha ez elegendő mennyiségű, akkor nem kell hozzá vizet önteni. Ha viszont nem elég, akkor pótolni kell azt. Ízlés szerint megsóztam, megborsoztam, beletettem a tévépaprikát és 2-3 evőkanál pörköltkrémet is. Amennyiben nem használsz pörköltkrémet, csak pirospaprikát, akkor azzal még várj! (Azt csak a főzés legutolsó szakaszában szabad belerakni, különben megkeseredik az egész pörkölt.) Mivel nekem elég piros lett már így is a hús, nem tettem hozzá pirospaprikát (ez teljesen ízlésfüggő), viszont megbolondítottam egy kis Erős Pistával, mert mi csípősen szeretjük. Csupán egy késhegynyit raktam bele. Így hagytam kb. 2-2,5 órát főlni, időnként megkevergetve. Gyakorlatilag addig kell főzni, amíg a hús meg nem puhul.

Ekkor, mint a képen is látható, nokedlivel tálaltam. De ha ti jobban szeretitek krumplival, nyilván azzal is tökéletes!

(Nokedli: 1 tojást habosíts ki egy kávéskanál sóval, majd adj hozzá 2-3 dl vizet, attól függően, mennyi nokedlit akarsz készíteni. Jól keverd össze, majd adj hozzá annyi lisztet, hogy jó sűrű, nehezen keverhető tésztát kapj. Forrásban lévő vízbe szaggasd a tésztát nokedliszaggatóval. Majd csíkszedővel szűrd le! Kész is!)

Ha eddig csak az tartott vissza a pörköltkészítéstől, hogy nem tudtad a biztos receptet, akkor most itt van, hajrá! Egyébként a marhapörkölttel is hasonló módon kell bánni! Azt ne felejtsd el, hogy minél több a hús, annál több hagymát használj, mert azon múlik, hogy mennyire lesz szaftos, sűrű a végeredmény!

Sok szerencsét, és jó étvágyat!

Adri

Címkék: hús ebéd

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr972711941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása