Kuglóf, végre!

 2010.04.03. 08:28

Hosszú idők óta tervezgettem, hogy kuglófot sütök. Az egyetlen akadály az volt, hogy nem volt kuglófsütőm. Ami azért egy elég nagy hátrány. De tegnap sikerült beszereznem egyet. Ráadásul kettő az egyben, mert tortaformából lehet átalakítani kuglófsütővé! Wow! Így elkezdődhetett a nagy munka.

A recept alapja: Nők Lapja Konyha 2010/3

Hozzávalók:

40 dkg liszt
csipet só
5 dkg olvasztott margarin
1 csomag vaníliás cukor
2 dl tej
3 ek cukor
2 dkg élesztő
1 tojás

A töltelékhez:

2-3 barack
20 dkg margarin
2 ek cukor
kakaó ízlés szerint

A tejet összekevertem a cukorral, majd pedig felfuttattam benne az élesztőt. (Legyen langyos, de nem forró a tej!) Ezután a hozzávalókat a margarin kivételével tésztává gyúrtam, majd beledolgoztam a puha margarint is. Így hagytam 1 órát kelni langyos helyen. Közben kikevertem a töltelékhez a margarint a cukorral és a kakaópóorral., és felapróztam a barackot. Az idő eltelte után a tésztát akkorára nyújtottam, hogy majd körbeérje a kuglófformát. A tésztát megkentem a vajas krémmel, és rászórtam a feldarabolt barackot. A hosszabb oldalán feltekertem a tésztát és belehelyeztem a formába. A végeit kicsit összenyomkodtam, hogy majd ne essen szét és ne folyjon ki a töltelék ott sem. Így hagytam pihenni, amíg bele nem duzzadt a formába. Ekkor lassú tűzön egy órán át sütöttem, míg egy fogpiszkálóval megszúrva nem marad a tészta a fogpiszkálón, a teteje pedig aranybarna nem lesz. Amikor kész lett, a formában hagytam kihűlni, utána pedig szeletelve, porcukorral megszórva kínáltam.

Nagyon nagy sikert értem el vele! A párom nem szereti a kuglófot, de ez ízlett neki, sőt, több szeletet is evett! Hipp-hopp elfogyott az egész, csak egy keveset tudtam másnapra megmenteni.

Próbáljátok ki ti is, bármilyen töltelékkel!

 

 

Adri

Címkék: gyümölcs süti csoki kuglóf kelt tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr651891281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása