Csokis tekercs

 2010.06.23. 23:55

Helgával az egyik kedvenc péksütink a csokis tekercs. Általában elcsábulunk, ha arra járunk. Ezért is örültem nagyon, amikor egyszercsak ráakadtam a receptjére. Természetesen elsőre nem lett tökéletesen ugyanolyan, mint a boltban, de úgy érzem, kellő gyakorlattal és kísérletezéssel elérhető a cél!

Hozzávalók:

375 g liszt
1 cs tasakos élesztő (nem emlékszem a hivatalos nevére...)
50 g porcukor
125 ml langyos tej
1 tojásfehérje
50 g langyos vaj
csipet só

50 dkg étcsoki lereszelve
1 cs vaníliás cukor
1 tojássárgája
1 ek tej

A lisztet összekevertem az élesztővel, majd minden hozzávalót szépen hozzáadtam. Utána pedig, mivel már nagyon jó vagyok a tésztagyúrásban, kigyúrtam a tésztát. Ha valaki nem akarja ezzel tölteni az időt, akkor robotgéppel is csinálhatja. A tésztának szép simának, homogénnek kell lennie. Ekkor hagytam kb. fél órát kelni. Az idő letelte után, illetve miután megkelt a tészta, lisztezett gyúródeszkára tettem és elfeleztem. Majd mindkettőt kb. fél cm vastagságúra nyújtottam. Az így megkapott lapokat bekentem a tájássárga és a kanál tej elegyével, majd pedig vastagon beszórtam a reszelt csokival. Ekkor elnegyedeltem mindkét lapot, majd ezeket a negyedeket 6-6 részre vágtam. (Tehát összesen 48 lapocska lett.) Az így megkapott kis lapokat pedig feltekertem és sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem. A kis csigák tetejét bekentem a maradék tojássárgájával és megszórtam a vaníliás cukorral. Így mehettek be a közepes hőfokú sütőbe kb. 15 percre. Ezután pedig a kész csigucikat rácsra szedtem, ahol kihűlhettek.

Elégedett vagyok, mert az íze egészen hasonlít az eredetire, csupán a ropogós külső nem jött össze. Bár ez annak is köszönhető lehet, hogy nem elegendő tojással kentem be a csigák tetejét, mert nem találtam a kenőt, így csak ímmel-ámmal végeztem el ezt a lépést. Ennek volt köszönhető az is, hogy a végső cukrozás sem lett tökéletes. De legközelebb semmit sem veszek félvállról, és akkor talán a külső burok is olyan lesz, amilyennek lennie kell.

Nagyon fincsi nasi, jó lehet vendégváró falatkáknak is, vagy akár reggelire vagy vacsorára. Kinek mikor van ideje rá!

Jó étvágyat hozzá!

Adri

Címkék: süti csiga csoki kelt tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr832105354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása