Ahogy a mellékelt ábra is mutatja, husik fényképezésében még mindig nem sikerült előrelépnem... Ez a recept egy egyszerű szombati ebéd volt. Külünlegessége nem nagyon van, de biztos nem sikerült rosszul, ha végül az utolsó falat is elfogyott!

 

 

Hozzávalók:
pulykacomb
3 ek olívaolaj
1/2 tk tört chilli
1,5 tk kakukkfű
1 tk mustármag
1/2 tk oregano
1/4 tk koriander
1 tk só
2 nagyobb fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 dl száraz vörösbor

10 db krumpli
1/2 tk mustármag
1 tk grillfűszer
olaj a sütéshez

Igazából nem tudom, hogy mennyi volt a pulykacomb, amit én elkészítettem. Mindenestre a comb felső része volt, kb 2-3 emberre elegendő mennyiségű.

Habár én nem pácoltam be a húst még előző este, benneteket arra ösztönöznélek, hogy ha tudjátok, hogy ezt készítitek, akkor a husit készítsétek elő még előző nap. Tehát az olajjal összekevertem a fűszereket, amivel bekentem a beirdalt (~bevágdosott) húst. A kiválasztott tepsibe (én jénaiban csináltam) belekarikáztam a vöröshagymát és a fokhagymát, erre az ágyra helyeztem a bepácolt combot. Leöntöttem a vörösborral és lefedtem. Így helyeztem be a már meleg sütőbe, ahol magas hőfokon  majdnem 3 órán keresztül pároltam, majd újabb 15 percig fedő nélkül, kisebb lángon pirítottam rajta. Sütés közben meg-meglocsoltam a húst az alatta lévő szafttal. Amikor úgy láttam, hogy nincs alatta elég folyadék, öntöttem alá egy kis vizet. Ez nem feltétlenül szükséges, csak akkor kell, ha idő előtt elmegy a leve.

Úgy tudjuk ellenőrizni, hogy jó-e a hús, hogy húsvillával időközönkét megszúrjuk. Ha a villa könnyedén szalad bele és jön ki a húsból, akkor jó! Mindenképpen addig kell párolni, amíg el nem érjük ezt az állapotot, különben rágós marad a hús!

Közben a krumplit megpucoltam és megfőztem sós vízben. Amikor ez elkészült, az olajat elkezdtem megmelegíteni, beletettem a fűszert és a mustármagot. Amikor már elég forró volt az olaj, belekanalaztam a főtt krumplit. Így sütögettem a krumplit, míg szép arany színe nem lett, meg nem keményedett a külső rétege. Ehhez a fázishoz az is jó, ha maradt valamilyen még használható fűszeres olajotok egy előző sütésből. A lényeg, hogy a krumpli nagyon szépen átveszi a fűszeres ízt, és nem csak egyszerűen sültkrumpli íze lesz.

Amikor minden elkészült, a pulykát szeletelve tálaltam a sültkrumplival. Savanyúsággal és majonézzel fogyasztottuk.

Remélem, megtetszett nektek is ez a recept, és legközelebb nem kell gondolkodnotok, hogy mit is főzzetek!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: krumpli hús köret ebéd

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr112496127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása