Meggyes kalács

 2011.03.20. 14:37

Ennek a receptnek kivételesen nincs semmi különlegessége. Egyszerűen csak hódolni akartam a hobbimnak. Talán annyit még hozzá lehet tenni, hogy mivel magunk csináljuk a cherry-t itthon, gyakori, hogy meggylé nélkül marad a meggybefőtt, ami ugye nem sokáig áll el. Ilyenkor jól jön egy kis meggyes finomság!

Alaprecept: Nők Lapja Konyha 2010/11-december-január

Hozzávalók:

30 dkg liszt
5 dkg vaj

2 dkg élesztő
1 ek cukor
1,5 dl tej
3 tojássárgája
40 dkg magozott meggy
1 kk fahéj
10 dkg cukor

A tejet mikróban meglangyosítottam, majd belekevertem a kanál cukrot. Ez azért kell, hogy könnyebben felfusson az élesztő. Vigyázat, ne legyen forró a tej! Belecsipkedtem az élesztőt, majd félretettem. A lisztet elmorzsoltam a puha vajjal, hozzáadtam a tojássárgákat, majd a felfutott élesztővel együtt tésztává gyúrtam az egészet. Kb. fél órára meleg helyre tettem a tésztát letakarva, és megvártam, hogy megkeljen.

Közben a meggyet lecsepegtettem és összekevertem 8 dkg cukorral, valamint a fahéjjal. Amikor a tészta megkelt, kivajazott, kilisztezett tepsibe tettem, gyakorlatilag addig húztam-vontam, amíg akkora nem lett, mint a tepsi. Ennek a tetejére halmoztam a meggyet, egy kicsit bele is nyomkodtam a tésztába. Végül a maradék cukorral megszórtam, és a tetejére csipkedtem egy kis margarint, kb. 2-3 dkg-ot. Végül közepes lángon, 30-40 perc alatt megsütöttem.

Teához vagy valamilyen italhoz ajánlom, mert kicsit száraz lett a tészta, főleg miután kihűlt. Én sajnos nem öntöttem rá a meggynek azt a levét, amit még a cukor hozzáadása után kiengedett, mert féltem, hogy eláztatja a tésztát. Utólag nyugodtan ráönteném, hátha kevésbé lenne száraz a végeredmény.

Mindenesetre nagyon finom lett, mondanom sem kell, mind elfogyott!

Ha megtetszett az ötlet, ti is készítsétek el! Akár más gyümölcsre cserélve a meggyet!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: meggy gyümölcs süti tej tojás élesztő kelt tészta liszt

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr622755808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása