Rakott kelkáposzta

 2012.06.21. 20:57

IMG_1891.JPGFogalmam sincs, hogy eredetileg milyen a rakott kelkáposzta, amit eddig ettem, mindig piros volt (paprikás...), de az enyém nem ilyen. Igazi "házi" receptről van szó, még csak utána se néztem, hogyan is kellene elkészíteni. Így ha ez nem olyan, mint a klasszikus változat, akkor elnézést azoktól, akik azt keresték, viszont mindig jó új dolgokat kipróbálni!

Hozzávalók:

1 nagy fej kelkáposzta
0,5 kg darált hús
2 közepes vöröshagyma
1 bögre rizs
só, bors
sajt, ízlés szerint
1 nagy doboz tejföl

Először is a két vöröshagymát finomra vágtam és kevés olajon megdinszteltem, majd ezen megpároltam a húst, amit csak sóval és borssal ízesítettem. 2-3 bögre vízzel felöntöttem és hagytam, hadd főljön. Közben a rizst is megfőztem, amit szintén csak sóztam. A káposztát leveleire szedtem és sós vízben puhára főztem. Vigyázni kell vele, nehogy szétfőljön!

Amikor a hús elkészült, összeforgattam a rizzsel. Egy közepes méretű tepsi (lehet jénai is) aljába öntöttem egy kis olajat, majd a káposzta felét beleraktam. Erre jött a húsos rizs fele, majd újra a káposzta, végül megint a húsos rizs. A legtetejére öntöttem a doboz tejfölt, amibe csak sót tettem. Ezt is szépen elegyengettem, hogy mindenhova jusson. Legvégül sajtot reszeltem a tetejére. Így ment be a sütőbe, ahol közepes lángon kb. fél órán át sütöttem.

Sikert aratott, szó, mi szó! Hipp-hopp elfogyott! Igazából nem volt benne sok káposzta, mert nem volt olyan sok itthon, de az egyébként is ízlésfüggő. Természetesen fűszer is mehet bele több, ki, hogy szereti, most pont arra törekedtem, hogy megmaradjanak az ízek!

Próbáljátok ki ti is! Kommentben pedig várom a "klasszikus" recepteket!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: hús zöldség sajt tejföl rizs ebéd

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr274603443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása