Lángos 2 személyre

 2012.09.03. 21:48

helgué.JPGHozzávalók:

25 dkg liszt
1,5 dkg élesztő
1 dl tej
1 ek olaj
1 dl víz

pici cukor
olaj a sütéshez
 

Sokkal egyszerűbb és gyorsabb a lángos sütés, mint gondoltam. A lisztet kevés sóval elkevertem, a közepébe mélyedést csináltam, beletettem az olajat és a fél dl langyos, cukros tejjel felfuttatott élesztőt. A maradék langyos tejet is hozzáadtam és összegyúrtam. Annyi langyos vizet adtam hozzá, hogy a tészta összeálljon, de ne legyen ragacsos. Természetesen kicsit túlöntöttem a vizet, úgyhogy javítani kellett egy kevés liszttel, szóval nincs veszve semmi, ha ragad a tészta. Mikor szépen összeállt, kelesztő tálba tettem és kb. fél órát pihentettem. Ezután a megkelt tésztából 6 egyforma bucit szaggattam olajos kézzel és egy beolajozott tálcára tettem őket. Konyharuhával letakarva kb. negyed órát pihentettem – azért csak ennyit, mert a megrendelőm nagyon éhes volt. Egy nagyobb lábasban olajat melegítettem, a bucikat olajos kézzel széthúzgáltam - próbáltam kör alakúra, több-kevesebb sikerrel – és mindkét oldalát megsütöttem. Igazából az utolsó darabnál sikerült megtalálni az igazi méretet, vastagságot. Nagyon gyorsan sül, úgyhogy érdemes odakészíteni a tányért, amire kiszedjük, papírtörlővel.

Ezután a folytatás ízlés kérdése, nálunk só, fokhagymás tejföl és sajt került rá.

 

helgu

 

Címkék: tej élesztő kelt tészta liszt

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr274753491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása